Greice Kelly Bezerra da Costa Fontes

Office 54 – P1

Greice Kelly Bezerra da Costa received her physicist degree in 2005, the bachelor degree in Physics in 2007, M.Sc degree in Physics in 2009 and D.Sc degree in 2013 from the Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brazil. The professor made her first Post-doctoral in 2014 on the Laboratório de Optoeletrônica, Physics Department at the Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro – PUC-RIO and the second one in 2015 on the Instrumentation and Photonics Laboratory at the Electrical Engineering Program, Universidade Federal do Rio de Janeiro. Her research interests include fiber optics sensors, nanomaterials, and its application in nanobiosensors, Optical Spectroscopy of ceramic materials doped with transitions metals: Photoluminescence, X-ray diffraction, Excitation and Photoacoustic. Currently, Greice Kelly Costa is an Adjunct professor, Physics Department at the Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro.

Versão em Português

Sala 54 – P1

Mezanino

Greice Kelly Bezerra da Costa recebeu sua graduação de Física em 2005, Bacharel em 2007, Mestre em 2009 e Doutora em 2013 da Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brazil. A professora fez seu primeiro Pós-doutorado em 2014 no Laboratório de Optoeletrônica, Departamento de Física da Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro – PUC-RIO e o segundo Pós-doutorado em 2015 no Laboratório de Instrumentação e Fotônica do Programa de Engenharia Elétrica da Universidade Federal do Rio de Janeiro. Seus interesses de pesquisa incluem sensores à fibra óptica, nanomateriais e aplicação em nanobiosensores, Espectroscopia Óptica de materiais cerâmicos dopados com metais de transição: Fotoluminescência, Difração de raios-X, Excitação e Fotoacústica. Atualmente, Greice Kelly Costa é uma professora Adjunta no Departmento de Física, Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ), Seropédica, RJ, Brasil.